Poradna Mobilní telefony


Autor: | Vloženo: 09.09.2009 000 19:41 | Témata: Poradna Mobilní telefony

Internetový obchod

V internetovém obchodě jsem osobně odebral mobil. Další den jsem telefon šel vrátit-nevhodný dárek.Podotýkám v pořádku a kompletní.Prodávající odmítl vrátit peníze s tím, že mají na vyřízení měsíční lhůtu.Ptám se Vás, je tento postup prodávajícího legální ? Jak se mohu bránit ?Jedná se o prodejce 1-2umobil, který inzeruje na Vašich stránkách.
Děkuji Vám za radu.

  • Heureka.cz

    Heureka.cz

    10. září 2009

    V případě, že si zboží objednáte přes internet ale poté zboží vyzvednete osobně je určujícím způsob uzavření smlouvy. Je-li smlouva uzavřená již předem, tzn. zda-li jste zaslali objednávku a prodejce tuto objednávku potvrdil, na základě čehož je již povinen tento výrobek dodat, potom se jedná o distanční způsob máte právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodů ve lůtě 14 dní. Pokud by byla přes internet učiněna pouze nezávazná objednávka, na základě které sotřebitel zakoupí výrobek až v kamenném obchodě, ustanovení občanského zákonníka č. 40/1964 Sb., § 53 se na tento nákup nevztahuje a nelze uplatnit vrácení zboží bez udání důvodu.

    Pokud tedy prodejce zboží přijal, pravděpodobně uznal váš nárok na vrácení zboží.

    Dodavatel má v tuto chvíli právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.

    V tomto je tedy jeho postup podle zákona.

    • Byla pro vás tato odpověď užitečná?
    • Ano
    • Ne

Tato otázka byla již uzavřena, protože na ni nikdo během posledních 90 dnů neodpověděl.

Pokud se chcete zeptat na něco dalšího, položte novou otázku.