Poradna Nokia X2-02

Autor: | Vloženo: 21.08.2013 000 15:24 | Témata: Poradna Nokia X2-02

V Kanadě mi přístroj zakoupený v ČR nefunguje.

Přestože se pohybuji ve velkém městě (Vancouver) na displayi se nepřihásí žádný operátor. Na jiném, starším typu mobilu Nokia, rovněž v ČR zakoupeném, tento problém není. Můžete mi poradit, jak získat spojení nebo alespoň informaci, na jaké mailové adrese se mám na řešení svého problému zeptat ? Děkuji. Veverka

  • Anonymní uživatel

    Anonymní uživatel

    21. srpna 2013

    Máš českou sim kartu? nevím, jak to máš s roamingem a jak to s ním je v kanadě. Nebo máš kanadskou simku, a koupil si telefon zablokovanej od operátora?

    • Byla pro vás tato odpověď užitečná?
    • Ano
    • Ne (1)
    • Augustin Veverka

      22. srpna 2013 - Augustin Veverka

      Mám českou sim kartu, předtím používanou v jiném telefonu (SONY ERICSON 630), který v Kanadě několik let bez problému fungoval. Roaming na X2-02 mi funguje běžně v celé Evropě. Problém nastal až nyní v Kanadě.


    • Anonymní uživatel

      22. srpna 2013 - Anonymní uživatel

      nenapadá mě nic jiného než vyzkoušet simkartu ve druhém slotu...jinak nevím


    • Augustin Veverka

      23. srpna 2013 - Augustin Veverka

      Druhý slot nereaguje rovněž, avšak díky za nápad. Máme zde ještě jiný mobil s českou simkartou, která s roamingem v Kanadě normálně funguje. Pokusíme se karty v mobilech prohodit a uvidíme, co nám to ukáže. Jakmile budu moci tuto možnost vyzkoušet, ozvu se. Zdravím. A.V.


    • Augustin Veverka

      25. srpna 2013 - Augustin Veverka

      Dobrý den, dnes mi jiný poradce sdělil "sladké tajemství", že Nokia X2-02 , žel podporuje pouze evropská síťová pásma a to 900 a 1800 MHz, čili GSM.
      Tím pokládám celou záležitost za vysvětlenou, i když nikoli k mé spokojenosti, protože se domnívám, že moderní přístroj, letos zakoupený, by taková omezení neměl mít.
      Ještě jednou děkuji za snahu mi pomoci.
      Srdečně zdravím
      Augustin Veverka


  • Anonymní uživatel

    Anonymní uživatel

    25. srpna 2013

    Dobrý den, Nokia X2-02 , žel podporuje pouze evropská síťová pásma a to 900 a 1800 MHz, čili GSM.
    Předpokládám, že v Kanadě, podobně jako v USA je většina sítí (operátorů) na frekvenci GSM 1900 MHz, kromě toho celá teritoria nejsou pokryta signálem vůbec a na New Founlandu ještě donedávna fungovala síť NMT (první generace, analogová) .
    Na severoamerickém kontinentu musíte mít mobil s těmito frekvencemi:
    750,800,850 a 1900 MHz , u 3G zase 800,900,1900,2100 MHz, ale někde je i systém CDMA, nekompatibilní s ničím.

    PROTO se vždy před odletem za oceán informujte u svého operátora na možnosti roamingu a druhu signálu a pokrytí oblasti, kterou míníte navštívit.

    Shrnutí: proč starý mobil fungoval a tento ne, je nyní již jasné a s nynejším se nedovoláte nikde. Nejlépe si je zapůjčit mobil u tamějšího operátora a vybrat si levný Kontrakt na dobu pobytu.

    • Byla pro vás tato odpověď užitečná?
    • Ano (3)
    • Ne
    • Augustin Veverka

      25. srpna 2013 - Augustin Veverka

      Děkuji za vysvětlení. Mrzí mne pouze, že jsem se skutečnost, že X2-02 mimoevropská pásma nepodporuje, musel dozvědět až po této negativní zkušenosti. Je možné, že někde v návodu je v sekci frekvencí tato informace ukryta, avšak u moderního přístroje letos zakoupeného bych ji v žádném případě neočekával.
      V situaci, kdy je absence amerických frekvencí v konkrétním typu mobilu příčinou nemožnosti spojení, informace u operátora na možnosti roamingu by byla asi dost zavádějící. Operátor by musel v takovém případě vědět, jaký mobil používám a znát jeho omezené možnosti použití. Operátor podle mého názoru odpovídá pouze za simkartu a ta je v univerzální podobě: buďto roaming neumožňuje vůbec nebo jej umožňuje všeobecně, což je případ i mé simkarty při použití v jiných typech mobilů.
      Ještě jednou děkuji a přeji hezký den.
      Augustin Veverka


    • Anonymní uživatel

      29. srpna 2013 - Anonymní uživatel

      Dobrý den, operátor by měl seriozně poradit, ovšem, jak to dnes chodí, je z obliga, vymluví se na výrobce, který zodpovídá za "hardware" a tudíž operátorova SIM není na vině.......je mi líto, že se musí zákazník v mnoha oblastech pracně dopídit přesnějšího poznání.....zdravím a přeji spokojenost a zdraví.

      Miroslav, Nitra


Tato otázka byla již uzavřena, protože na ni nikdo během posledních 90 dnů neodpověděl.

Pokud se chcete zeptat na něco dalšího, položte novou otázku.