19. června 2013 -
Tom
Nemáte pravdu, resp pouze v tom, že má ve specifikaci uvedeno více MHz, surový výkon (který je důležitý zejména pro hry), nezáleží pouze na počtu jader a frekvenci, ale i (a především) na architektuře procesoru.
P1 bohužel používá zastaralý a pomalý procesor TI OMAP 4460 z roku 2011, ten je při stejné frekvenci výrazně pomalejší než moderní jádro Krait v Lumii 720. Při použité frekvencí OMAP na 1,5GHz a Krait 1GHz, mají přibližně stejný výkon. Mnohem horší je to v případě grafického výkonu u GPU (který je důležitý zejména na hry, ale také na HW akceleraci při běžném používání), P1 zde používá velmi zastaralý a pomalý GPU SGX540 z roku 2007. Moderní GPU Adreno 305 v Lumii 720 je několikanásobně! rychlejší.
Použití zastaralého CPU/GPU v P1 navíc nemá dopad pouze na výkon, ale také na vyšší spotřebu.
Podobné platí i pro display, uváděné rozlišení je sice vyšší, ale skutečnost je jiná. Ve specifikaci se uvádí pouze virtuální rozlišení v pixelech, obraz je ale fyzicky tvořen R G B subpixely (červené,zelené,modré). V případě Lumie 720 je použita jemná RGB matice, kde každý pixel obsahuje tři (RGB) subpixely, a každý pixel tak dokáže zobrazit všechny barvy (cca 16milionů). U P1 je použita hrubá Pentile matice, kde pro každý pixel jsou použity pouze dva subpixely (RG nebo BG na střídačku), a pixel může tak zobrazit jen část barev (cca 4tis), ostatní barvy jsou vytvářeny až kombinací okolních pixelů. P1 má tedy fyzicky o třetinu méně fyzických bodů, což z pohledu uživatele znamená výrazně hrubější obraz (v případě kontrastního obrazu se subjektivně jeví rozlišení dokonce až poloviční).
Vedle lepší rozlišení má Lumia 720 také kvalitnější IPS display, který oproti AMOLED displayům má mnohem věrnější barvy, lepší jas, lepsi čitelnost na slunci a lepší bílou (AMOLED má pouze lepší černou). Pak má Lumia 720 unikátní polarizační technologií ClearBlack, pro ještě lepší čitelnost na slunci (a i lepší černou, byť stále ne jako u AMOLEDu).